...čím skôr, tým ľahšie...

sobota 8. februára 2014

Angličtina od bábätka - ako začať?



Premýšľate nad tým, žeby ste začali vaše bábätko učiť cudzí jazyk?

Ste vo veľkej, veľkej, veľkej výhode, ak nad tým premýšľate už v čase, kedy je vaše bábätko ešte v brušku. Prečo? Jednoducho preto, že budete mať možnosť naštudovať si rôzne metódy učenia cudzích jazykov, utriediť si preferencie a postupne sa zásobovať materiálom, ktorý budete v budúcnosti potrebovať.

Metódy učenia :     OPOL  - jeden rodič - jeden jazyk
                                OPTL  - jeden rodič - dva jazyky  
                                OPML - jeden rodič - viac jazykov 

Preferencie učenia = naše očakávania

1. stačia základy ( bude poznať slovíčka, pesničky ale nemusí ich vedieť používať v reálnych situáciách- angličtina v škôlkach).
         
2. komunikátor ( slovíčka bude vedieť používať v reálnych situáciách, dokáže odpovedať na jednoduché otázky- angličtina v detských jazykových kurzoch, angličtina doma používaná pravidelne- nie je závislá na jazykovej rodičov).
                                                  
3. profík (slovná zásoba na úrovni "domorodcov" - závislá na presvedčení rodičov  - chuti vytrvať, nenechať sa odradiť a nevzdávať sa).

Materiál : obrázky, obrázky, obrázky, obrázky, audio, audio, audio, audio, video, video. 
Je to vlastne nekonečný lov, výroba, youtubovanie a to všetko v neskorých nočných hodinách kedy dieťatko spokojne spinká v postieľke ( a je jasné, že keď konečne niečo nájdete alebo si pripravíte nožnice a laminátor, vaše milované dieťatko začne plakať, uff) a áno váš manžel už dávno zaspal na gauči...
              
Áno aj ja som strihala, kreslila, laminovala, tlačila, lepila ....a to všetko len preto, aby som na druhý deň zistila, že moja dcérka prebehne všetkým tým materiálom (ktorý som ja vyrábala hodiny) za pár minút a nepotrebuje to vidieť dvakrát. 

Našťastie som natrafila na softvér, ktorý všetko dokázal urobiť za mňa, dĺžku lekcií som si určovala ja, takže som sa nemusela báť toho, že moje dieťa bude vysedávať pred obrazovkou nekontrolovane dlho.


Ako je to s deťmi pred obrazovkou si môžete prečítať tu.
Ak si nie ste istí, či je učenie cez počítač to pravé, prečítajte si toto.

Ak naozaj plánujete naučiť svoje dieťatko cudzí jazyk, určite sa pozrite na programy , ktoré sú overené tisíckami rodičov a aj mnou :-) 

My sme sa rozhodli, že naše očakávania sa budú rovnať číslu 3. (profík), nie vždy to bolo ľahké, ale vydržali sme to a nevzdali sa a teraz sa z toho neskutočne tešíme, lebo vieme, že sme našej dcérke dali neoceniteľný dar do života.

Nabudúce sa s vami podelím o naše prvé postupy a materiály, ktoré sme používali.

Prajem všetkým pekný víkend.

PS: v mojom blogu prezentujem svoje názory, postupy a metódy, ktoré máme overené a odporúčam len produkty, v ktoré verím.


Nechcete premeškať moje tipy a triky?  
K odberu sa môžete prihlásiť tu.
-------------------------------------------------------